- Újdonságok
- Mindenki angolul tanul
- Nyelvünk virágai
- Idézetek, szállóigék, bölcsességek
- Szólások, közmondások
- Felvételizőknek
- A magyar nyelv kézikönyvei
- A magyar nyomtatott örökség feltárása
- Anyanyelvi felmérők
- Anyanyelvi kompetenciafejlesztő munkafüzetek
- Az ékesszólás kiskönyvtára
- Bibliotheca Regulyana
- Diszlexia, diszkalkulia
- Életrajz
- Híd szótárak
- Iránytű sorozat
- Ismeretterjesztő
- Kétnyelvű könyvek nyelvtanuláshoz
- Kifestőkönyvek, színezők
- Kommunikáció
- Lexikográfiai füzetek
- Lexikon, enciklopédia
- Mesekönyv
- Mesterművek
- Naptár, notesz
- Notesz
- Nyelvészet
- Nyelvi játékok, fejtörők
- Nyelvtani munkafüzetek az 5-12. évfolyam részére
- Nyelvtanulás
- Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához
- Szépirodalom
- Szótár
- Történelem
- Útleírás
- Vallás
- Zene
- E-könyv
- Folyóirat
- 2024-ben megjelent könyveink
- 2023-ban megjelent könyveink
- 2022-ben megjelent könyveink
- 2021-ben megjelent könyveink
- 2020-ban megjelent könyveink
- 2019-ben megjelent könyveink
- 2018-ban megjelent könyveink
- Növény- és állatnevek
KB 120 - A titkos kötet
-
Alcím Nyelvészeti tanulmányok Bánréti Zoltán és Komlósy András tiszteletéreSzerkesztő Kálmán LászlóSorozatszám 60Oldalszám 448Kötés típusa puhafedelesFormátum B/5ISBN 9637094598Tömeg 708 g/db
-
Kötetünk Bánréti Zoltán és Komlósy András (vagy Komlósy András és Bánréti Zoltán) tiszteletére készült üdvözlőkötet. Az ő nevükhöz szorosan kötődik néhány olyan legenda, mint például a Fiatal Nyelvészek Munkaközössége (és az általuk készített iskolai tananyagok), az MTA Nyelvtudományi Intézetének 13. szobája, és főként az MTA-ELTE Elméleti nyelvészet szakos diákjainak több generációja, akik ma már az ország és a világ számos rangos egyetemén dolgoznak.
A tanulmányokat az ő tanítványaik és közvetlen munkatársaik írták, akik többnyire szintén a tanítványaiknak vallják magukat, ha nem is a szó szoros értelmében. A szerzők többsége ma már a saját tudományterületének nemzetközileg elismert művelője.
A kötetben szereplő tanulmányok a nyelvészet sok területéről sokféle szemléletben készültek. Vannak ebben a kötetben neurolingvisztikai, nyelvtörténeti, szociolingvisztikai írások, a 20. század több különböző nyelvtani elméletének szellemében fogant gondolatok. Ez a sokféleség példázza talán azt, hogy a köszöntöttek a tudományban is a szabad, de színvonalas gondolkodást tartják a legfontosabbnak: a nem tekintélyelvű, mindig vitatkozó, különböző nézeteket ütköztető, segítő pedagógia eredményességében hisznek.