- Újdonságok
- Mindenki angolul tanul
- Nyelvünk virágai
- Idézetek, szállóigék, bölcsességek
- Szólások, közmondások
- Felvételizőknek
- A magyar nyelv kézikönyvei
- A magyar nyomtatott örökség feltárása
- Anyanyelvi felmérők
- Anyanyelvi kompetenciafejlesztő munkafüzetek
- Az ékesszólás kiskönyvtára
- Bibliotheca Regulyana
- Diszlexia, diszkalkulia
- Életrajz
- Híd szótárak
- Iránytű sorozat
- Ismeretterjesztő
- Kétnyelvű könyvek nyelvtanuláshoz
- Kifestőkönyvek, színezők
- Kommunikáció
- Lexikográfiai füzetek
- Lexikon, enciklopédia
- Mesekönyv
- Mesterművek
- Naptár, notesz
- Notesz
- Nyelvészet
- Nyelvi játékok, fejtörők
- Nyelvtani munkafüzetek az 5-12. évfolyam részére
- Nyelvtanulás
- Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához
- Szépirodalom
- Szótár
- Történelem
- Útleírás
- Vallás
- Zene
- E-könyv
- Folyóirat
- 2024-ben megjelent könyveink
- 2023-ban megjelent könyveink
- 2022-ben megjelent könyveink
- 2021-ben megjelent könyveink
- 2020-ban megjelent könyveink
- 2019-ben megjelent könyveink
- 2018-ban megjelent könyveink
- Növény- és állatnevek
Dinamikus csoport, dinamikus tanulás
-
Alcím A csoportdinamika szerepe a nyelvtanulásbanSzerkesztő Csizér Kata, Holló Dorottya, Károly KrisztinaSorozatszám 122Oldalszám 284Kötés típusa puhafedelesFormátum B/5ISBN 9789639902794Tömeg 478 g/db
-
A csoportdinamika a tanulói csoport vizsgálatának terepe. A Dinamikus csoport, dinamikus tanulás című kötet tanulmányai azzal a kérdéssel foglalkoznak: milyen tanulói közösségekre van szükség ahhoz, hogy osztálytermi környezetben sikeres nyelvtanulók dolgozhassanak.
Az áttekinthetőség érdekében a könyv négy nagyobb fejezetből áll. Az első rész elméleti összefoglalást nyújt a csoportdinamika és a nyelvtanulás kapcsolatáról. A második fejezetben található tanulmányok azt vizsgálják, hogy a csoportdinamikai folyamatok milyen szerepet játszanak a diákok motivációjának és teljesítményének alakításában. A harmadik rész olyan kutatásokat tartalmaz, amelyek a tanulói csoport működését írják le különböző oktatási helyzetekben. A kötet záró fejezete a kutatási eredmények osztálytermi vonatkozásainak összefoglalása. Olyan technikákat és praktikákat sorakoztat fel, amelyeket a szerzők kipróbálásra ajánlanak nyelvszakos tanároknak.
A kötet hozzájárul ahhoz, hogy a különböző oktatási környezetben dolgozó nyelvtanárok, a tanárképzésben részt vevő leendő tanárok, illetve különböző nevelési és oktatási szakemberek részletes képet kapjanak a csoportdinamika osztálytermi szerepéről. A tanulmányok betekintést nyújtanak a nyelv­pedagógiai kutatások módszertanába is. A záró fejezet nagy segítségére lehet azoknak a nyelvtanároknak, akiket a könyvben szereplő kutatások meggyőztek arról, hogy "csoportérzékenyen"érdemes tanítani.
-
Dinamikus csoport, dinamikus tanulás
Modern Nyelvoktatás (92–95. oldal), 2012-04-12, Vígh Tibor
Current perspectives on the role of group dynamics in language teaching
WoPaLP (172–175. oldal), 2011-12-01, Kovács Ágnes
Újabb fejlemények a csoportdinamika és a dinamikus tanulás területén
Anyanyelv-pedagógia, 2011-12-01, Bárdos Jenő