Új jelszó kérése
Kínálatunk
Hírek
Hírlevél
TOP termékek
Termékajánló
Fizetési megoldás
Termék részletek


Márka és márkanév

-50%
Raktárkészlet: NINCS
Márka és márkanév
Fő kategória >Sorozatok >Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához
2 990 Ft
Akció: 1 495 Ft1495
A vásárlás után járó pontok: 15 Ft
Megjelenés dátuma 
:
2017
Elfogyott
  • Alcím
    Márkakutatás és nyelvészet – metszéspontok, lehetőségek, kihívások
    Szerző
    Kovács László
    Sorozatszám
    197
    Oldalszám
    358
    Kötés típusa
    puhafedeles
    Formátum
    B/5
    Raktárkészlet
    NINCS
    ISBN
    9789634091134
    Tömeg
    570 g/db
  • A márkákkal foglalkozó szakirodalom Magyarországon többnyire a marketing, illetve a gazdaságtudomány eszközeivel és nézőpontjából vizsgálja a márkák tulajdonságait.
    A márkák (pontosabban a márkanevek) ugyanakkor nyelvi jelek is: szókészletünk és mentális lexikonunk részei. Ebből következik, hogy a márkanevek nyelvészeti, közelebbről alkalmazott nyelvészeti eszközökkel és módszerekkel is vizsgálhatók.
    Jelen kötet elsődleges célja, hogy bemutassa, milyen (alkalmazott) nyelvészeti eszközök, milyen formában használhatóak a márkák és a márkanevek vizsgálatában és hogy a(z) (alkalmazott) nyelvtudomány mivel tud hozzájárulni egyrészt a márkák pontosabb megismeréséhez, másrészt a márkák értékének növeléséhez.
    A márkák és a márkanevek azonban csak akkor lesznek erősek, a márkák pedig ezzel együtt sikeresek, ha a márka és annak neve bekerül mentális lexikonunkba, majd ott rögzül. Ez az integrációs folyamat azt eredményezi, hogy a márka neve a mentális lexikon más elemeivel (köznyelvi szavakkal, más tulajdonnevekkel, márkanevekkel) kapcsolatokat alakít ki. A bemutatott empirikus kutatás ezért azt vizsgálja, hogy milyen tényezők befolyásolják a márkanevek kapcsolatrendszerét a mentális lexikonban.
    A kötet elsősorban interdiszciplináris szakmai – egyaránt nyelvész és marketingszakember – célközönséget szem előtt tartva készült; haszonnal forgathatja azonban mindenki, aki nyelvészeti szempontból szeretne a márkákhoz közelíteni, és szeretné megérteni, hogy miért fontos a márkák nevének nyelvészeti indíttatású vizsgálata.

Webáruház készítés