Categories
Most popular products
Newsletter
Payment solution
Recommended products
Certificate
SSL Certificate
Product Details


Bevezetés a kommunikációelméletbe

Bevezetés a kommunikációelméletbe
  • Bevezetés a kommunikációelméletbe
  • Bevezetés a kommunikációelméletbe
  • Bevezetés a kommunikációelméletbe
  • Bevezetés a kommunikációelméletbe
  • Bevezetés a kommunikációelméletbe
  • Bevezetés a kommunikációelméletbe
  • Bevezetés a kommunikációelméletbe
  • Bevezetés a kommunikációelméletbe
  • Bevezetés a kommunikációelméletbe
3.86
Bonus point : 0.04 €
Megjelenés dátuma 
:
2 013
  • Alcím
    A hírek értéke
    Szerző
    Hollós János
    Sorozatszám
    24
    Oldalszám
    116
    Kötés típusa
    puhafedeles
    Formátum
    A/5
    Gyártó 
    TINTA Könyvkiadó
    Article No.
    9786155219382
    Weight
    150 g/db
  • A kommunikáció az emberiség fejlődésének, sikereinek és kudarcainak a kulcsa. Egy-egy új szintnek – a beszédnek, az írásnak, a nyomtatásnak, a távközlésnek és az informatikának – a megjelenése a maga korában mind forradalmi változást eredményezett.

     

    Korunkban a nagypolitikának és a mindennapjainknak is meghatározója a kommunikáció alapfogalma, a hír. Egy hírrel, álhírrel háborúkat lehet elindítani; választásokat lehet nyerni és veszíteni; vállalatokat vagy embereket lehet gazdaggá tenni vagy a csőd szélére sodorni.

     

    A Bevezetés a kommunikációelméletbe című könyv közérthető módon, az érdeklődő nagyközönség számára mutatja be a kommunikáció szintjeit, részletesen ismerteti a hír fogalmát. Ismerteti azt az öt tényezőt, amelyek befolyásolják egy-egy hír értékét: 1. Hány embert érint; 2. Milyen mélyen érinti az embereket; 3. A társadalmi hierarchia mely részét érinti; 4. Milyen mértékben váratlan; 5. Mennyire friss.

     

    Az elméleti ismeretek mellett az olvasó gyakorlati ismereteket is kap. Pl.: mi a jelentősége a testmozgásoknak: a mimikának, a tekintetnek, a gesztusoknak, a kéz- és lábtartásnak. A szerző bemutatja a rábeszélés stratégiáit, szól a befolyá­solás eszközeiről: a meggyőzésről, a reklámról és a propagandáról.

     

    A könyvet ajánljuk mindazoknak, akik a kommunikáció és a hír mibenlétéről többet szeretnének tudni, illetve munkájuk során vagy mindennapjaikban a siker érdekében fel kívánják használni a kommunikációkutatás legfrissebb eredményeit.

     

    Hollós János újságíró, a kommunikáció elméletének kutatója, több mint 25 éve foglalkozik folyamatosan hírszerkesztéssel, 20 éve kommunikációelméletet és tömegkultúrát tanít, jelenleg a Pro Deo State University Közép-Európai Tudományos Intézet tanszékvezetője.

  •  

    1. Bevezetés / 9
    2. Viselkedés és kommunikáció / 10

    2.1. A hír, az üzenet értéke   /  10

    2.1.1. A hierarchia   /  13

    2.1.2. A kuriozitás   /  14

    2.2. A média jellege   /  15

    2.3. A hírsorrend   /  17

    2.3.1. Tudatos hibák a hírsorrendben   /  17

    2.3.2. Nem tudatos hibák a hírsorrendben   /  18

    2.4. A tájékozottság jelentősége   /  18

    2.5. A hír   /  20

    2.6. Hírműfajok   /  23

    2.7. A kommunikáció típusai   /  29

    2.7.1. A kommunikáció módjai   /  30

    2.7.2. A kommunikáció típusai irányok és a kapcsolat módja szerint     /  32

    2.8. A viselkedés jellemzői   /  32

    1. A kommunikáció szintjei / 34

    3.1. A kommunikáció négy szintje a résztvevők száma alapján   /  34

    3.2. A kommunikáció szintjei történelmi sorrendben  /  35

    3.2.1. A beszéd   /  37

    3.2.2. Az írás   /  37

    3.2.3. A nyomtatás   /  40

    3.2.4. A távközlés   /  40

    3.2.5. Az informatika   /  40

    1. A testmozgások kommunikatív jelentősége / 42

    4.1. Mimika   /  42

    4.2. Tekintet   /  43

    4.3. Gesztusok   /  44

    1. A térközszabályozó viselkedés / 46

    5.1. Viselkedésünk a partnertől való távolság függvényében   /  46

    5.2. A tér és az idő kapcsolata   /  48

    5.3. A térközszabályozó viselkedés legfontosabb szabályai   /  48

    5.4. Térközszabályozás különböző kultúrákban   /  49

    5.5. Térközszabályozás tárgyalásokon   /  51

    1. Kommunikáció a testtartás révén / 53

    6.1. Poszturális kommunikáció   /  54

    6.2. Kinezika   /  55

    1. A viselkedés ritualizáltsága / 56

    7.1. Társadalmi érintkezési szabályok   /  58

    7.2. Az egyének közötti viselkedési szabályok   /  60

    7.3. Az erkölcs   /  62

    1. Interperszonális észlelés / 67

    8.1. A szociális észlelés   /  68

    8.2. A fizikai észlelés   /  71

    8.3. Az ösztönök   /  71

    8.3.1. Az életösztön   /  73

    8.3.2. Az ösztön és az erkölcs   /  76

    8.4. Az érzelmek   /  78

    1. A szervezeti kommunikáció / 80

    9.1. A kommunikáció funkciói a szervezetben   /  81

    9.2. A szervezeti kommunikáció irányai   /  84

    9.3. Korlátok a kommunikáció útjában   /  85

    9.4. A nemkívánatos kommunikáció   /  87

    1. A meggyőzés technikái, a rábeszélés stratégiái / 88

    10.1. Befolyásolás, meggyőzés   /  89

    10.2. A közönség befolyásolása   /  91

    10.2.1. A forrás módszerei   /  91

    10.2.2. Az üzenethez kapcsolható módszerek   /  92

    10.2.3. A közönség attitűdjét közvetlenül befolyásoló módszerek   /  97

    10.3. A befolyásolás problémái   /  99

    1. A személyiség integritása, megőrzésének stratégiái / 101

    11.1. A csecsemőkor   /  101

    11.2. A kisgyermekkor   /  102

    11.3. Az iskoláskor   /  103

    11.4. A serdülőkor   /  104

    1. Összefoglalás / 106

    Felhasznált irodalom   /  107

    Hollós János szakmai életrajza   /  109