Kínálatunk
Támogatás

Madách Imre születésének 200. évfordulója alkalmából
Az ember tragédiájának az enciklopédiája című könyv
megjelentetése szakmai program megvalósítását
2023. évben a
támogatta.

Támogatás

A Tinta Könyvkiadó működését  2022. évben
a Magyar Kultúráért Alapítvány
támogatta

Támogatás

A magyar nyelv szerkezetének és szókincsének újszerű bemutatása szakmai program megvalósítását
2021. évben atámogatta.

Havi sikerlista
Hírlevél
Fizetési megoldás
Termékajánló
Tanúsítvány
SSL Certificate
Szállítási költség

Magyarország területére: 1200 Ft.

15.000 Ft feletti rendelés

esetén ingyenes.

Termék részletek


Hallássérült fiatalok idegennyelv-tanulása Magyarországon

-20%
Hallássérült fiatalok idegennyelv-tanulása Magyarországon
2 490 Ft 
1 992 Ft
A vásárlás után járó pontok: 20 Ft
Megjelenés dátuma 
:
2 015

 

  • Alcím
    Zárótanulmányok és módszertan, óratervekkel
    Szerkesztő
    Kontráné Hegybíró Edit, Csizér Kata, Piniel Katalin
    Sorozatszám
    175
    Oldalszám
    150
    Kötés típusa
    puhafedeles
    Formátum
    B/5
    Gyártó 
    TINTA Könyvkiadó
    ISBN
    9789634090212
    Tömeg
    257 g/db
  • A jelen kötet a Siket és súlyosan nagyothalló diákok idegennyelvtanulási motivációja, képzetei és stratégiái című OTKA K105095 projekt zárásaként született. Az országos kutatás célja a hallássérültek intézményeiben tanuló 14– 19 éves fiatalok idegennyelv-tanulási helyzetének feltérképezése volt. A munka hazai viszonylatban úttörőnek mondható, hiszen a magyarországi siket és súlyosan nagyothalló tanulók idegennyelv-tanulásával nem foglalkoztak még mások.

     

    A szakembereket ma már nem az a kérdés foglalkoztatja, hogy tanuljanak-e a hallássérültek idegen nyelveket, hanem csak az: hogyan? A jelen kötet is ennek a kérdésnek a megválaszolásához szeretne hozzájárulni.

     

    Az első rész három fejezete összefoglalja a kutatás fő eredményeit: a kérdőíves adatok statisztikai elemzését, a tanulói interjúk, illetve a tanárokkal és intézményvezetőkkel folytatott beszélgetések elemzését. A második rész olyan szurdopedagógiai ismereteket és módszertani tapasztalatokat ad át, amelyek jó alapot képezhetnek a siketek idegennyelv-tanításához. A harmadik rész rugalmasan szerkesztett tematikus óravázlatokat és feladatlapokat tartalmaz kezdő siket csoportok és tanáraik számára, amelyekhez az óratervekben megadott internetes címeken elérhető interaktív táblás tananyagok is kapcsolódnak.

     

    A kiadványt ajánljuk hallássérülteket oktató tanároknak, illetve nyelv­tanároknak, hogy eredményesebbé és változatosabbá tehessék óráikat. Emellett hallássérült fiatalok szülei számára is hasznos olvasmány lehet, mert számos tanácsot találhatnak benne arról, miért és hogyan érdemes a halláskárosodás ellenére is idegen nyelvet tanulni.